S.S.S.

S.S.S.

Sorularınız mı var ?

YENİ TRAKTÖRLERDE MOTOR ALIŞTIRMASI VAR MIDIR?

Yeni almış olduğunuz traktörünüzü çalıştırırken aşırı zorlamadan her türlü işlerde kullanabilirsiniz.

GARANTİ HUSUSLARI NELERDİR?

Periyodik bakımları yetkili serviste yaptırmak kaydı ile orijinal Bozok Traktör bakım malzemeleri kullanarak, traktörlerde meydana gelebilecek parça-montaj-işçilik hataları garanti kapsamında değerlendirilir. 2 yıl ve/veya 1600 saat garanti süresi vardır.

GARANTİYE GİRMEYEN HUSUSLAR NELERDİR?

Servis dışında başka bir atölyede tamir-bakım yaptırmak, müşteri kullanım hatasıyla oluşan arızalar ve balata-filtre-yağ-kayış-ampul vb. gibi sarf malzemeleri garanti kapsamında değildir. Ayrıca zirai amaç dışında ( kepçe, kazıcı, yükleyici vb.) kullanımlar ile motor performansını ve gücünü aşan ekipmanlar kullanmak garanti kapsamında değildir.

LASTİK HAVALARI NASIL AYARLANMALIDIR?

Traktörün tarla çalışması ve yol nakliye durumunda lastik hava basınçları önemlidir. Lastik basma izine göre dişlerin yan tarafında aşınma varsa havası düşüktür, lastiğin orta kısmında aşınma varsa havası fazladır, çalışma ortamına göre lastik hava basınçları kontrol edilmelidir.

BAKIMLAR ÜCRETLİ Mİ?

Sürücü eğitimi,50/100 saatlik ve 250 saatlik bakımlar için işçilik ücreti alınmaz, sarf malzemeleri ( filtreler ve yağlar ) ücrete tabidir.250 saat sonrası işçiliklerde ücrete tabidir.(500-750-1000 saat)

TRAKTÖRLER İLGİLİ BİLGİ ALMAK İSTİYORUM, NEREDEN ALABİLİRİM?

İnternet/web sitemizden Ürünler kısmından tüm traktörler ile ilgili bilgi alabilirsiniz, ayrıca bayilerimizden de bilgi alabilirsiniz.

KONTROL VE BAKIMLAR NELERDİR?

Traktörün günlük motor, şanzıman yağı, radyatör suyu seviye ve kaçak kontrolleri yapılmalıdır. Kullanıcının günlük bu kontrolleri yapması olası büyük arızaların önüne geçmesi açısından çok önemlidir.

ESKİ TRAKTÖRÜMLE YENİSİNİ TAKAS YAPABİLİR MİYİM?

Traktörünüzün takas işlemini bayilerimizden yapabilirsiniz.

S.S.S.

GÜNLÜK BAKIMLAR

LASTİK HAVALARI: Her gün işe çıkmadan gözle kontrol edilmelidir. Düzensiz aşınma, havanın az oluşu, yabancı bir cismin verdiği hasar görünüyorsa lastik havaları kontrol edilmelidir.

YAKIT DOLUMU: Traktörde kullanılan yakıt mümkünse dinlendirilmiş olmalı ve günlük iş bitimi sonrasında depo tam dolu olmalıdır. Aksi halde depo içindeki oksijen yoğunluğundan dolayı su damlacıkları oluşur ve yakıta su karışır. Bu durum depo içinde paslanma ve enjektör-pompa gibi yakıt elemanlarında hasara yol açabilir.

MOTOR YAĞ SEVİYE KONTROLÜ: Her gün motor çalışmadan önce yağ seviye çubuğundan ölçüm yapılmalıdır. Seviye maksimum ve minimum çizgileri arasında olmalıdır, minumum seviyesi altında ise sebebi kontrol edilmelidir.

RADYATÖR-SOĞUTMA: Her gün motor çalışmadan önce radyatör kapağından su seviye kontrolü yapılmalıdır. Su seviyesi peteklerin üst kısmını örtecek kadar olmalıdır. Radyatör boğazına kadar dolum yapmayınız, ayrıca ön kısımda petek aralarında saman, toz, ot vb. yabancı maddeleri temizleyiniz.

ELEKTRİK: Aydınlatma, fren ve sinyalizasyon lambalarının çalışmasını her gün kontrol ediniz.

KONTROLLER: Sabah ilk çalışma anında frenleri kontrol ediniz, lastik havalarını kontrol ediniz, gözle görülen yağ ve su kaçağı olup olmadığını kontrol ediniz, tekerlek civatalarında gevşeklik var mı kontrol ediniz.

S.S.S.

TAVSİYELER-FAYDALI BİLGİLER

  • Periyodik bakımları zamanında ve yetkili servise yaptırınız.
  • Filtre yağ vb. sarf malzemeleri orjinal olarak traktörünüzde kullanınız.
  • Yakıt olarak euro dizel yakıt tercih ediniz, kalitesiz kullanılan yakıt ön görülemeyen hasarlara sebep olabilir.
  • Ekipman kullanımının traktör tipine, gücüne ve arazi yapısına göre olmasına dikkat ediniz.
  • Traktör ön ve arka ağırlıkları yapılan işe göre kullanmanızı tavsiye ederiz. Lastiklere su doldurmak tercih edilmeyen bir çalışma şeklidir.
  • Sürüş anında arka askı kolları ve yan gergi kollarını uygun çalışma pozisyonuna getiriniz.
  • Traktörünüzü tüm tarla çalışmalarınızda eğer varsa çift çeker (4×4) sistemini kullanınız.
  • Yol pozisyonunda traktörünüzü 14 km hız üzerinde (4×4) çift çeker sistemini kullanmayınız, çünkü ön diferansiyele aşırı yük binmesine neden olacaktır.
  • Sürüş anında, kesinlikle ayaklarınız devamlı surette debriyaj ve fren pedalları üzerinde olmamalıdır.
  • Tarla çalışmasında, diferansiyel kilidi aktif-bağlı durumda iken kesinlikle dönüş yapmayınız.
  • Üretici firma onayı olmadan traktör üzerinde teknik değişiklikler yapmayınız.(ön-arka yükleyici,kepçe,ilave aydınlatma elektrik tesisatı vb.)
  • Ropslu traktörün emniyet çerçevesini kesinlikle çıkarmayınız.
  • Traktörle seyir anında tepe lambası gece-gündüz mutlaka açık olmalıdır.

Aydınlatma ve sinyal lambaları mutlaka her zaman çalışır durumda olmalıdır.

Servis & Bakım

Türkiye’nin tüm bölgelerinde Servis ve Bakım desteği.

Yüksek Performans

BT GOLD POWER serilerimiz ile Yüksek Performans, Yüksek Üretim.

Yerli Üretim

Türk Tarımına 54 Yıldır Yerli Üretim Traktörler sunuyoruz.